torsdag 18 november 2010

Advent i antågan ...


denna tid då man får börja pynta är underbar och redan i helgen kommer jag att börja fixa .. nästa helg jobbar jag och denna helg är det en massa advent mys på G...
Jag har redan varit i skåpet och rotat fram alla julasakerna .. alla och alla ..
jag är av den shangern att jag vill bara ha ljus och blommor nån enstaka samlar tomte får komma fram men sen är det nog inte mycket mer än advent stakarna...
jag älskar doften av hyacint alla dessa vackra kvistar med röda bär och mossa....
vita ljus och långa fina amarylisar...
de blir jul i vårt hus på mitt vis inte en massa pims och prylar...

pepparkaks bröds bak skall hinnas med ...
här kommer receptet...

Pepparkaksbröd


2,3 l mjöl,

3 tsk bikarbonat,

1 msk kanel,

1 msk mald nejlika,

1msk ingefara,

1-1,5 l filmjölk.
125g margarin,

500g sirap,

6dl socker

Blanda de torra indigrienserna.
Sm
ält smör, socker och sirap, häll sedan detta + filmölken över de torra indigrienserna.
Gr
äddas i braspanna i ca 45min på 175*C
degen blir v
äldgt lös och bör hällas upp i braspanann

även grädnigstiden varierar … känn i mitten så det inte är degit..

servras med ädelost



4 kommentarer:

Soulsister sa...

Jag ÄLSKAR julpynt, gärna i rött och guld. Innan jag fick barn var det stilrent, nu blandas det med sonens egenhändigt gjorda julpynt och favoriter som en blinkande snögubbe som jag avskyr. Men va gör man inte för de små liven?

kram

Marias Hörna sa...

Hej där
Vilken trevlig blogg du har. Kommer att titta in fler gånger här. Besök gärna Marias Hörna om du har tid och lust. Trevlig torsdag på dig :)

JonteJenna sa...

Min vän, det där receptet kan jag inte tyda!!! Bara massa heroglyfer...

nettan sa...

nån mer som inte kan läsa receptet????
C jag har mailat det till dig .. kram