måndag 17 augusti 2009

Helgen avklarad..

och nu är du ledig igen hörde jag i morse...
DU har det bra du nattarbetare som alltid är ledig..
Och när jag bejakade att visst är jag ledig i morgon och dag är det helg för mig så svarade personen: att vad då i morgon du börjar väl inte jobba fören onsdag igen....
ja men idag måste jag sova av lite på onsdag sova på lite ..
och där emellan har jag hem och familj,handling och hundar träning och och och....
som tur är har jag bara sovit nån timme idag och sen hunnit handla ,,
nu skall jag i väg och träna..
i morgon får jag väl ta tag i städningen och tvätt innan
jag har ett inbokat läkarbesök på min lediga dag...
ja det är skönt att vara ledig!!!
Tur att man har en man som fixar djuren ute och all mat....

5 kommentarer:

Lillasyster Camilla sa...

Håller med dig, dom som tycker att nattarbetare "alltid" är lediga, dom borde testa att jobba 10-12 timmar vaken på natten. Och se hur mycket man förlorar av sin "lediga" tid som man faktiskt sover bort... Eller hur!
Man ska oxå tänka på att det slite avsevärt mycket mer på kroppen att arbeta nattetid(har man iof valt själv, men tänkvärt)

Vitt o Vältummat sa...

Har jobbat 11 år bara nätter och visst finns det fördelar med det men man har ju knappt något socialt liv. När alla andra är lediga så ska man jobba, nyår som julafton...åtminstone var det så för mig(jag jobbade inte inom vården...)
Kram/Åsa

Anonym sa...

Hej! Har låst min blogg men jag vet att du brukar läsa. Maila din mailadress till wallinnina@hotmail.com så ska jag lägga till dig. Kram Nina

Photo by Maria sa...

Ja fast att det står ledigt på mitt schema när man skall gå på på kvällen så måste man ju som du säger sova lite extra för att orka hålla sig vaken.. Det braiga med nattarbetet däremot är att man har lediga kvällar, det gillar jag med mitt schema.. Jag börjar ju inte förrän kl 22..

Ha nu en bra "ledig" dag..

Kram
Mia

Vitt o Vältummat sa...

Glömde svara på din fråga om mina handdukar.
Jag tar 100 kr för en gästhandduk med personligt monogram och för en badhandduk tar jag 200 kr, med monogram. Tyvärr finns dom inte i vitt längre utan bara i naturvitt, nästan vit:-)
Kram/Åsa