måndag 13 september 2010

Vilket väder säger alla..

men det är ju Höst och vi kan inget göra åt det mer än glädjas att det var sol igår...
Köpa fina blommor och tända ljus... njuta av att vi kan krypa ner i soffan och bara tillåta oss vara utan en massa måsten i trädgården ..
Igår plockade jag in sommarens (sista) björnbär och gjorde en god paj (enl min man )..
bara det är väl livskvalité på hög nivå...stora svarat bär och krispigt lock ,med massor av vaniljvisp
en fröjd för ögat... och munnen ...för dom som gillar paj ....
Nu får det blir brasan och jaccuzin som står för värmen tills solen kommer åter...
njut och minns din sommar och glädjs åt att den kommer en ny ....

4 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Hösten gillar jag om det inte regnar hela tiden.. Vill ju ha en blandning av fina soliga höstdagar med hög luft och regn ibland :-)

Njut av din måndag i regnet, det gör jag..

Kram Mia

Soulsister sa...

Min björnbärsbuske har fortfarande MASSOR av bär som är på G, så jag kommer kunna plocka ett tag till :)

Må gott o hoppas du hittar en massa fint på Nova!

2barnspappan sa...

Låter härligt!

Kram

Marie-Louise sa...

Jag gillar hösten. Jag gillar de fina färgerna, den höga fina luften och alla "måsten" som nu får läggas undan. Men jag skulle gärna vilja slippa regnet, men man kan inte få allt. Björnbärspaj lät väldigt gott. /Kram