tisdag 2 mars 2010

Valp i all ära

men inte kl 02 på natten ... upp och städa bur och hund... inte så nice mitt i natten men allt får gå...
man får tänka på dom mysiga stunderna.... ...
annars rullar livet på jag har inte så mycket intressant att blogga om ... och känner mig taskig som inte kommentarar så mycket på era bloggar men jag är lite off...men jag läser dom ..... och det gör mig glad....letar efter lite inspiration .... nån som har lite över....
jobbedag 11-19 .. den skall man nog oxå fixa trots en pinande huvudvärk...
jag tror att jag längtar efter soooooollll......... och dag har vi lite så det blir att gå till bussen så jag hinner njuta lite av den...................

7 kommentarer:

Millas hem sa...

Mmm, visst är det tufft med en valp! Det är i vissa situationer tuffare med en valp än en bebis!=)

Men vad ljuvligt söt den är!!

Kram till dig!

Nett sa...

Hua, det skulle jag inte orka att behöva upp på nätterna då man sover som godast. Ibland är det så att man känner att man har inte så mycket att bidra med, det går upp och ner. Vi vet att du finns där ändå *kram*

Moonrose/ Vonneli sa...

Sicken söt liten valp, ja nog krävs det jobb med en sådan liten krabat.
Solen smyger sig fram här idag, så skönt...behövs verkligen nu....vintern har varit lååång och bara mer och mer snö, nää nu får det räcka....längtar också till våren och värmen.

Önskar dig en fin arbetsdag
Ha det gott!
Kram

Photo by Maria sa...

Lite så har vi det med, fast ofta ingen städning på nätterna men katter som vill ut, sen in, sen vill nästa ut osv :-S

Hoppas huvudvärken lättat..
Ha en bra dag på jobbet.. Bara några timmar kvar nu..

Kram Mia

japp sa...

Heeij.. joo, visst var de najs å få sitta till dukat bord, å inget behövde jag göra själv.. GULD VÄRT!!!

såå goo puppisen är.. kram från mej å mina 3 voffsetjejer..kram helén.

agnetha sa...

Varför går du upp mitt i natten och städar hundburen? Ligger din lilla valp där om natten?
Vi har haft fyra hundar under mitt vuxna liv. Först en Labbis( Frida) men hon blev bara 3 år fick en aggrisiv staffylococsjukdom som inte gick att bota.Sedan tog vi hand om en New Foundland hane (Patron) men det gick inget vidare var tvungen att omplacera honom till landet Sedan en drever ( Larry) han blev 9 år fick diabetes så vi var tvungen att ta bort han. Mannen hade han som jakthund svårt att medicinera då. Den sista var en alldeles bedårande Basset Griffon (Ebba) Henne fick vi ha i nästan 13 år.
Numera har vi X-tra dottern hund Fridolf som lånehund och det fungerar JÄTTEBRA.

agnetha sa...

Min bonusson hade en tysk jaktterrier för några år sedan. Han tog över den från en kompis som inte klarade av honom. Göran min b-son jagade med honom och hade honom som sitt barn den tid som var över. Kommer inte ihåg hur gammal han blev men fick någon åkomma åt magen. Tror att den vred sig. stackars hund. Nu ligger han begravd på hans tomt med sten och allt.Det skulle vara en lycka för B-sonen att åter kunna ha en sådan hund. Men jobbet gör det svårt. Han har långresväg till arbetet och lever ensam.