söndag 1 augusti 2010

Så skönt ....

Nu är det gjort ... stor städningen som jag bara skjutit framför mig hela sommaren ...
Med dagens väder och en väldigt aktiv vecka så behövde jag lite hemmavaro .. plånboken med...
Eftersom vi skall på kalas kl 17 och Palle & Chrille ändå skulle på skjutbanan i morse började jag med värsta röjningen ...
fönster putsades och allt torkades av blommor slängdes och nya blir ett måste i veckan ...
när herrarna så väl anlände med goda bullar vid lunch tid fick även dom sin beskärda del i städningen ... hundrummet ...
Nu är man duktigt trött som efter ett hårt boxpass men så slapp jag mig ut i spåret i detta regn... för nu med nyputsade fönster vräker regnet ner ;-(
En bok i soffan i väntan på att man skall gå bort och äta middag ..
På tal om middag så har vi ätit ute nästan varje dag hela veckan ...
fy för att börja jobba och börja laga mat..men den tiden den sorgen ...
har ju semester nån vecka till!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




2 kommentarer:

jeannette sa...

Hej vännen
kan vara skönt att hålla sig hemma någon dag passar bra när det är dåligt väder. Jag själv har också städat och så köpt ny matta, bord och stolar det blev så fint. Men vi har ett garages som också ska rensas ;( Man ska bara ta sats :) så går det så bra. kramar ha en fortsatt skön semester.

Nett sa...

Härligt att ha städningen klar, här blir det att plocka lite med, för inatt blir det jobb. Kram