tisdag 13 april 2010

En sömnlös natt

på jobb...ja inte hela natten men det var lite små gidrigt så jag blev väckt och sen kunde jag inte somna om ...
1 natt kvar den blir säkert bättre.. idag har jag lite planer för dagen så nåt sova blir det inte nu iallafall... kanske en stund i eftermiddag..

På Lördag jobbar jag dagtid och det är jag som skall fixa maten till de boende samt 3 personal.
varje lördag har man gemensam lunch... vilket jag tycker är väldigt trevligt men vad lagar man som skall vara billigt enkelt och gott.... och så efterrätt..... tar tacksamt emot förslag...
Nu skall jag ut i solen.,....

4 kommentarer:

Pixi sa...

Gratänger är ju alltid bra..och sen efterätt,nja mousse med flarn kanske lr sockerkaka med grädde o jordgubbar e oxå alltid gott..Hoppas du hittar nåt kul,för den här inspirationen ja man kör ju gärna i de gamla "hjulspåren"när det gäller mat,hehe..fast kan tipsa dej om Allers,mycket bra recept har jag hittat där!Kram kram=)

Soulsister sa...

www.recept.nu är min personliga favorit eller http://www.matklubben.se/

Ha en fin dag
kram

Photo by Maria sa...

Hoppas du får sova bättre i natt..

Ja vad kan man bjuda på.. Paj kanske.. Eller som Pixi skrev så är ju gratäng alltid uppskattat och gott..

Ha nu en bra fortsatt dag.. Jag skall nu ut på min timmes promenad med min bok i öronen :-)

Kramar Mia

jeannette sa...

Hej vännen
Kassler gryta med sallad och ris :) Jag har ett enkelt recept den kan göras som gratäng också. Ha en fortsatt bra vecka . kramar