lördag 10 april 2010

Vårstädnng....




En tur till allväxtcentrat.. stor håll i plånboken trots det är många krukor ännu tomma...Dagens inköp blev lagerbladsbuske samt massor av örter och ett cirtus träd.. som jag dock inte vågar sätta ut ännu...
Lite nytt i växthuset behövdes verkligen ....i år håller vi oss till örter och tomater och lite annat smått och gott ... nu när även jag nu jobbar heltid är jag rädd att inte tiden kommer att räcka till...
vi har varit tuffa och planterat lite på friland redan men vet inte om det går... skall bli spännande att se...lite vår blommor har oxå kommit ut samt ny dukning på mitt underbara bord...
Manglen får ännu stå kvar i uterummet....
Hoppas på lite sol imorgon med så man kan njuta av det man gjort idag ...
Duschning och sen skall jag sätta mig med ett glas limotiello framför brasan och titta på när när Palle lagar paella...............................mums......

3 kommentarer:

jeannette sa...

Hej vännen
Ser bra ut men var gjorde du av med citron plantan;) trevligt att träffas. Vi själva har varit ute i trädgården hela dagen och nu känns det. Blev så trött när jag satte mig här. Ha en skön söndag kramar

Soulsister sa...

Grannt till tusen!

agnetha sa...

Ja nu börjar vårbruket!! Vad fint du redan har fått det. Du jag undrar om du vet vad man gör med lavenderblomman. Jag har sparat den i mitt växthus i en kruka och nu undrar jag om jag ska klippa ner den eller kommer den att växa på gamla skott.Det är en fjärilslavender.
Du verkar ha gröna fingrar.
agnetha