fredag 28 maj 2010

Hur tänkte han??

Min kollega sa häromdagen till mig att om jag fortsatte att cykla till jobb skulle jag snart bli som ett streck... så smal tyckte han att jag blivit... håller dock icke med.. nästkommande mening var
Nu lämnar du snart din man ... hur tänkte han nu?? bara för att jag gått ner en massa i vikt så måste man lämna mannen då??? han är av icke svensk härkomst, han berättade när jag fråga hur han kunde säga så .. att kvinnor i hans land som "förendrade" sig skilde sig ...........
har inte ens funderat i dom banorna .. men det kanske man skulle göra.. för han berättade oxå att då gjorde mannen allt för att behålla kvinnan med dyrbara gåvor....(och jag behöver snart en ny garderob)jag kan ju alltid ta in på hotell eller flytta ut i hönshuset , då har jag nära hem ...... :-)
tänk så olika syn man kan ha på viktminskning.....
jag kommer att fortsätta cykla...

4 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Jag vet ju inte hur vanligt det är men faktiskt så känner jag två tjejer som gått ner runt 60 kg som skilde sig typ ett par år efter de gått ner i vikt.. Orsaken vet jag inte men man kan ju tänka att de blev mer "flirtade med" av andra karlar och föll för det..
Men så är det ju inte för alla, som tur är.. Men det där med att uppvaktas av dyra presenter för att de vill ha en kvar, det skall jag med fundera på sen när jag gått ner lite till.. Ha ha..

Ha nu en bra fredag och fortsätt att cykla..

Kram Mia

2barnspappan sa...

Det din kollega pratar om kallas för livs/ålderskris...

Förr "köpte" man sig genom en livskris, ny bil, nya kläder osv. Började springa på krogen, vifta med kortet och tillslut var övertrampet ett faktum = Skillsmässa!

Idag har "köpte" ersatts av träna...
Tyvärr har han rätt, men det gäller både män som kvinnor, finns väldigt bitter statistik på detta.

Önskar dig en trevlig helg men ge tusan i hönshuset :-P

Soulsister sa...

Jisses vilken kommentar! Kärleken sitter väl inte i kilona! Varesig på ena eller andra hållet. Idiotisk kommentar!
Men maken kan gott skämma bort dig med gåvor och en ny garderob för du e snygg till tusen!
Kram

jeannette sa...

Hej vännen
Jag säger bara ?? .
Lycka till med cyklingen. Men då är det på tiden nu med ett nytt foto så jag känner igen dig nästa gång vi träffs :)kramar ha en skön helg