lördag 22 maj 2010

Vet ni,,

de är pingst .. det hade jag totalt missat.. det innebär att vi som har äran att jobb denna helg har STORhelgsersättning ...tänk 36 timmar med några få tior till så rika vi blir...;-)
Första natten avklarad ... och den har varit väldigt lugn .. jag hann både med att knappa in våra komptimmar från vi var i Ystad och träna .. på arbetstid.... 40 min på löpbandet och sen massagestolen .. inte illa va .. ja och det är helt legitimt... sov gott gjorde jag med... men så jobbade jag ju med världens bästa O.....
Dagen idag har mest gått åt att plocka maskrosor och renas i örtagårdslandet... solen lyser med sin frånvaro.. men värme har vi ju så klagar gör jag inte...
Det är sååå länge till det är semester ... önskar mig några dagars avkoppling vid vattnet ... kanske skall man hyra in mig hos nån??????..fast Norrland hade inte heller varit fel....!!!

2 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Dubbelt ob ett par nätter här nu, känns ju iaf ganska bra.. Fast jag tycker det är mer obekvämt att jobba natten på helger med än för de som jobbar dag-kvällsturer på helgen, men vi går ju på samm alön.. Lite orättvist är det allt..

Ha nu en fortsatt bra helg..

Kram Mia

Soulsister sa...

har helt missat att det är pingst...antagligen för att långhelgen med måndagen försvann...
kram