söndag 6 december 2009

Ännu ett ljus att tända..

Tyst som en mus om natten tassar jag om kring i mitt mörka hus...
Inte van att behöva stiga upp kl 06 känns,
det i hela kroppen att jag bara vill tillbaka till min varma säng...
I bilen mot Malmö funderar jag på dagen ..
Vad den kan ha ett erbjuda mig... ???
Endast några få människor möter jag på hela färden ...
Tidningsbud som snart får krypa ner i sin sköna säng
och så en och annan förvirrad själ..
Kanske en som som jag som undrar varför
man är uppe denna arla morgon..
Men efter några koppar kaffe och när ljuset gör entree
så känns det rätt gott att sitta på jobb och veta att i morgon
är det jag som ligger kvar i min varma säng,
när alla andra ger sig ut i ara morgon stund..
Ha en underbar 2 advent och njut som BARA DU KAN...
Denna Dagen kommer inte igen...

5 kommentarer:

jeannette sa...

Hej vännen
Du är ju en riktig poet vad fint skrivit. Ha en bra dag själv. kramar

Photo by Maria sa...

När du kör till jobbet har jag ju ett par timmar kvar att jobba för att sedan hem till goa sängen..

Hoppas din dag har varit och är bra..

Kram
Mia

Nett sa...

Nog tror man sig vara helt ute själv på morgonen på helgerna, du var på väg till jobbet och jag därifrån. Ha en fin andre advent för nu är du hemnma igen kan jag tro *kram*

Vitt o Vältummat sa...

Finns inget bättre än att få ligga kvar i sängen på morgonen...slippa stressa till jobbet. (Fast jag har 11 trappsteg till mitt jobb:-))
Hur har du fått ihop den fina signaturen?
Kram
Åsa

japp sa...

Hejhej... som du säger..de kommer en jul till en dag.. å det är inte länge dit heller.
Men vi försöker ta det lugnt..känner ingen direkt stress..tur vi inte ska vara hemma detta år, har varit hemma i några år nu.

Hoppas du får riktigt må gott nu, förmodar du är ledig nu.. jag har varit ledig i helgen, men såklart så är det natthelg till helgen.. å em-vecka nu.. usch å huvva.. gillas INTE.

Ha de så bra tjejen.. kram Helén.