torsdag 17 december 2009

Att bo på landet....

när det snöar är inte kul...iallafall inte när det blåser så vinden viner... i natt vaknade vi av att vår tv antenn...... ja vi har en sådan... vi bor på landet....den skakade av blåsen.. vilket liv den förde... natt sömnen blev inte så god.. vilket känns i ögonlocken just nu....
annars är det mysigt med snö .. så länge den ligger vit och fin... och det är så mysigt med allt ljus.. vi är ju inte bortskämda med snö så det är klart man både blir glad ....och smått irritarad.. men nu när den ändå ligger där glädjs jag åt den...
Det är ju ÄNDÅ snart jul....

4 kommentarer:

Nett sa...

Ja det är snart jul, men jag säger som du, kylan och snön är fint bara man kan få vara inne ;) Klart att du fixar en op.. Och bara äta 1 dl per gång låter lite, eller rättare sagt det är vad man äter då man är nyopererad. Efter ca 1 år efter operationen så äter man de portioner som jag äter. Vissa måltider känns det inte ens att jag är opad och kan få i mig mer än vad jag trodde. Kram

pysseltanten sa...

Hallojsan...
Jepp...håller med..man känner sej lite KLUVEN...
Jag äälskar ju snön...till jul...=)))
Men när de börjar blåsa o driva e de INTE kul..
För ett par år sen va vi insnöade i nästan en vecka...DE e livet på landet de...=)))
Kraamizar Git

Photo by Maria sa...

Ja så länge den ligger vit och fin och det är några minusgrader då vill jag ha snön kvar :-)

Ha nu en bra kväll..

Kram
Mia

jeannette sa...

Hej Nettan
Ja jag håller med, jag är glad att jag bor i stan fats utkanten av den. Idag v ar det inget kul det ven runt öronen och med en gång kändes det 10 grader kallare.Ha en bra helg nu och massor av kramar