fredag 28 augusti 2009

Gammal är äldre..

Har länge funderat på att ta mig till en optiker då det är 2 år sedan sist och min syn blir bara sämre...jag har sagt varje vecka att jag skall beställa en tid men med en kalender som jämt är fullbokad så blir det inte av..så i går fick jag tummarna loss men nog mest för att jag faktiskt inte kunde läsa tidningen på morgonen.....idag fick jag en tid...
att välja bågar är det värsta jag vet....
efter många om och men valde jag 2 par och tur var det för när jag väl kom ut från optikern hade jag att välja på antingen ett par progressiva eller 1 par vanliga och 1 par som jag har när jag läser ,datar mig och tittar på tv...
jag funderade länge men kände att progressiav inte var nåt för mig .. jag sa till den rarar gamla mannen
(som redan var pensonär men jobbade för att han ha de tråkigt hemma)
-usch jag känner mig så gamal med progressiva då kan jag lika gärna ta en blindkäpp...
-man blir inte gamal man blir bara äldre...
och det är ju sant... idag är jag äldre än i går och i morgon ännu äldre än i dag...
med nya glasögon (som kommer om en vecka ) så ser jag kanske både annorlunda ut och på livet ...

4 kommentarer:

Hanna sa...

Så skönt med nya glasögon.
Hanna

pysseltanten sa...

Usch ja...man vill inte riktigt acceptera ibland att man faktiskt bara blir äldre o äldre...
Just synen var det jag märkte det först på...
Kändes som att när jag fyllde 40, ändrades min syn ÖVER EN NATT...
Har alltid haft KANONSYN...helt plötsligt räckte armarna inte till...hihi.
Ha en fin kväll...
Kraamizar Git

Vitt o Vältummat sa...

Det där med att välja glasögon är alltid lika problematiskt. Jag har löst mitt problem med linser. Har haft linser sedan jag var 19 Den senaste tiden har jag haft en lins för närseende och en för långseende. Funkar faktiskt bra. Jag har även glasögon som åker fram i nödfall...Lycka till med dina nya!
Förresten, är det i morgon det är loppis i Skabersjö?

Photo by Maria sa...

Progressiva måste ju vara perfekt och det är ju bara du som vet att du har just det ;-)

Som damen sa, man är inte gammal bara äldre..

Kram
Mia