tisdag 17 mars 2009

Vad är kuling??

jo ett växthus mindre....
att det blåser i Vinninge vet jag och alla som bor eller har varit där men att det blåser så pass mycket att ett fast förankrat i marken och i lä mellan 2 häckar skulle lyfta det kunde man inte ana.
tur jag inte hade fått in nått i huset ännu ..jag väntade på singlen som skulle ligga på marken...
Med lite provisoriska lösningar när jag såg att det började röra sig där ute trodde jag att det skulle fixa sig men fram mot 11 så gunga det lagom kul... Svärfar fick ett akut samtal.. han var ute och cykla... sin dagliga motion.. några mil.. med anda ord på väg till Höllviken eller nåt...stackarn fick vända i Hököpinge och hjälpa mig i nöd... tur var det för när han dök upp efter 1 timme så hade det börjat ge vika och lyfta.... bara att dra och slita sönder resten ..... nu ligger det i sina bestånds delar på gräset soptippen nästa.... SKIT...SKIT....
Jag som hade såna PLANER....

Så nu skall jag städa i ren ilska... börjar med hund rummet har man 3 .... kameler som skitar ner så
vi passar just 1 labbe ...mamma och mormor till våra 2 labbar...
men dom beter sig som 3 kameler i mellanåt....
sen blir det nog ett lång härligt bad för att trösta mig....

Glömde föresten rapportera att i går stod vågen på 5 kg mindre 4 cm i midje mått
på 7 pulver dagar... nu är det pulver och 1 mål som gäller denna vecka.. och 2 frukter..
allt för att orka träna....för det måste jag......även om jag idag fick gratis träning...både styrka och steg!!!!
och så fick jag så bra respons av mina kära vänner(assistenter) A och C att jag var så duktig på att pulvra så bara det gör att man orkar" lite" till...
och föresten så är ni ännu duktigare... för ni orkar räkna points
Ni har varit så duktiga båda 2!!!!!!
Tack för att ni finns i mitt liv...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Neeej, vad tråkigt med ditt fina växthus!! Det som var så fint i er trädgård, jag kunde riktigt se det framför mig i sommar ;o( Och du tack för att du finns oxå// Assistent C

Anonym sa...

Håller med syrran du e en pärla.

Kram A