tisdag 23 juni 2009

Så var det vardag igen..

visserligen var frukosten klar när jag steg ur sängen.. för den har ju varit serverad varje dag där nere..och så skönt att sova i sin egen säng..även om jag hade ståt ut med deras sängar lite till...
man vänjer sig snabbt med att få allt serverat samt tvättat och bäddat.. vi la alla smutsiga kläder på golvet och vips några timmat senare fick man det levererat till rummet och vikt och strykt...
inte är det nån som fixat tvätten hemma inte....men solen skiner så vad gör det om 100 år... mina kläder är ju rena .. första gången jag kommit hem från semester med minimalt med tvätt..
Alla ni som förväntar er vykort ..glöm det vi bodde ute i buschen inte ett kort och när vi väl kom till Johannesburg var vi ju på väg hem.... så fick det bli....
Det äventyr vi upplevt kommer ni att få höra i omgångar.. det poppar upp saker varje gång man tittar på bilderna.. jag är så glad att jag kunnat dela med mig lite av äventyret på bloggen men där nere kunde jag inte läsa kommentarerna för inga internet uppkopplingar funkade.. allt har jag fixat via min mobil som i dag skall åka på lagning till er alla som veta att de krånglat länge .. men jag tvär vägrade lämna in den innan semestern...
en händelse som jag måste berätta direkt var färden till Natala där vi bodde ..vägarna var små slingriga och vi hade bara kört i 70 km där.. jag lovar.. och så gillar jag att köra fort och farligt.. men här gick färden i 120-140 km i timmen .. på vissa bitar var han uppe i 180 km men en mercedes wagon buss mini buss...det var både häftigt samtidigt som man funderade på vad som hänt om han fått möte....
Sydafrika var ett underbart land och ändå så var det vinter nu.. massor av blommor och vackra kaktusar.. kan knappt förreställa min hur det ser ut på sommaren... fästingar och spindlar fanss det väldigt gott om... dom var jag nog mest rädd för... och så noshörningarna .. dom var inte att leka med...
Sista jaktdagen "försvann" Palle,Charles
och Sten efter en flock djur dom hade sett och lämnade mig ensam i jeepen.. vilket dom gjort tidigare .. så det var inga konstigheter .. bara det att denna gång drog det ut på tiden innan dom kom tillbaka.. jag gick en bit på stigen för att kolla om jag kunde hitta nåt kul.... stenar eller så..
då jag hörde det knakade väldigt i buskaget et bit bort..ca 20 m .. snacka om att få puls... jag upp på taket igen på jeepen.. en jätte noshörning med baby uppenbarade sig.....hu ... tur jag hann upp på taket....
slut för stunden....

1 kommentarer:

Vitt o Vältummat sa...

Jag är imponerad av att du över huvud taget vågade åka dit!
Kram Åsa