fredag 10 juli 2009

OCH SÅ KOM DET EFTERLÄNGTADE REGNET....

Det vräker ner.. underbart men det är kanske bara vi som bor på landet med växthus och blommor som tycker detta är underbart eller så är det bara jag som är knäpp...men nu har det regnat i timmar så nu kan solen få komma fram.....
Hundarna måste ut men tvär vägrar i detta regn..♥
En fredag med lite fixande och bakande, en fredag med inköp av en vacker liten blomma för att förgylla fredagen tror jag att det blir...♥
Jag har bakat en LAVENDEL OCH LIMEKAKA till efterrätt i kväll... håll tummarna att den är god..

Här kommer receptet:

2 ägg

1,5 dl vetemjöl

1/4 tsk bakpulver

1,5 dl socker

1 msk vaniljsocker

3 msk lavendelsocker(jag har gjort lavendel socker själv)

1 msk pressad citron

50 smält margarin

Blanda allt och grädda cirka 10 min i 175 grader.

Jag hittade receptet när jag gogglade.. och eftersom jag har massor av lavendel och andra färska kryddor var jag bara tvungen att testa...

regnet börjar av ta en snabb tur med de 4 benta sen skall jag ut och plocka in ny regnade örter , de sista smultronen och lite doftande kryddor.... en bild på alla mina underbara stockrosor hoppas jag att jag kan ta oxå..

ha en underbar fredag ...


1 kommentarer:

exklusivvardag sa...

Du måste berätta om den var god sen, lät ju hur gott som helst... Ha en skön helg, kramar