onsdag 1 juli 2009

Sol och inget blir gjort..

men ack så skönt att bara vandra mellan solstolen och hammocken när det blir för varmt.. orkar inte ens tänk tanken att åk och bada.. tänk när vi bodde i Höllviken badade man nästan varje dag hela den varma perioden. men nu vet jag inte när jag var på stranden senast..
inte en till Pudé sjö beger jag mig till trots Tobias ligger där hela dagarna och blir brun... nej jag går och skrotar i min trädgård..idag har jag plockat lavendel minst 10 buntar och det tar aldrig slut men tyvärr är den snart över blommad....
nu tog jag en paus i solandet och äter lite jordgubbar till.. idag har maten bara bestått av smultron och jordgubbar ... och från trädgården & KAFFE.. man är inte så hungrig när det är varmt...
Åskan har legat över Sturup och det har mullrat bra.. några blixtrar har jag oxå sett som tur var drog det mot andra hållet..vi fick vad vi behövde i går.....
Får se vad denna underbara kväll kan bjuda på....nu blir det kaffe igen och en dusch....
kram Nettan♥

2 kommentarer:

exklusivvardag sa...

Du får komam ner till Höllviken och bada :-) så kan du få kaffe.. pratade faktiskt om dig på dagis idag, att det var du som rekommenderade oss Granviks förskolan och Blåklockan. Och det vill jag tacka för, nu lämnar vi våra åtta år med samma personal på samma förskola. Helt underbara år! kramar

Photo by Maria sa...

Att gå och skrota i sin trädgård är inte fy skam det heller.. Riktigt avkopplande..

Mullrat har det gjort här med men bara långt ifrån och inte en droppe regn, vilket hade behövts, nu var det längesedan det kom ett regn här..

Ha en bra torsdag..

Kram
Mia