torsdag 3 september 2009

Har jobbat idag..

och de är väl i och för sig inga konstigheter att man jobbar på en vardag men jag som nattarbetare i vanliga fall var det rätt konstigt att sätta kl på 06 och pallra sig upp.. det gick och det var riktigt kul att komma in och se hur det går till på dagen..fast man jobbat där i 9 år så var man lite obekväm med dagens rutiner eller dom rutiner som inte fanns... nu kan jag inte säga att jag var riktigt överens med de boende om deras dagsrutiner men jag behöver ju inte bry mig ... i morgon går jag på mitt ordinarie natt jobb igen och uppskattar de väldigt mycket.. även om jag tyckte det var en jätte kul dag och jag säkert snart gör om det igen.. så föredrar jag i stundens skrivande mina underbara lugna nätter...En riktigt positiv sak var att jag redan nu utan att anstränga mig passerat 10 000 steg på min steg räknare..
Nu blir det ett varmt bad i höst regnet, ett glas vin och min favorit tidning lantliv efter en hård dag i den vakna världen...

2 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Att komma in och jobba dag ibland kan vara nyttigt, jag jobbade över en helg i somras.. Men det är skönt att komma tillbaka till sina nätter igen..

Ha nu en bra kväll..

Kram
Mia

pysseltanten sa...

Halloj...
Själv jobbar jag ju dagtid...skulle ha svårt att jobba natt faktiskt...
Men visst e de nyttigt att prova både och...
Det ökar förståelsen för varandra, o skapar en "vi-känsla"...
Har oxå jobbat tidig morgon idag...=(
Gillar faktiskt bäst att jobba kväll...
Känner att jag får ut mest här hemma då...
Ha en fin kväll....
Kraamizar Git