söndag 6 september 2009

Söndag med sol...

OCH DÅ ÄR DET SVÅRT ATT INTE FIXA LITE I DEN SNART TRÅKIGA TRÄDGÅRDEN..
Har roat mig med att klippa ner allt som går att kapa .. plocka frö kapslar till stockrosor och plockat vaktel ägg ...... är det nån som vet hur man lättast tömmer dessa små underbar ägg.. nu pratar vi inte om några stycken ... för då kan man blåsa dom .. vi har ju vaktel uppfödning(dock bara i lite skala) så det blir ett antal ... tråkigt att slänga dom ....
lavendelen går på sin sista vers så det blir väl ett tag där oxå så man får nån nytta av blommorna...
solen kallar.... innan middagen
och sista natten för detta passet..
Har bara snabbfikat med en kopp kardemumma kaffe och dator paus....
var rädda om er....

2 kommentarer:

Vitt o Vältummat sa...

Hej Nettan!
Har kollat genom det jag har missat hos dig. Du jobbar och står i! Vaktelägg har jag aldrig tömtså det kan jag inte hjälpa dig med. Stockrosor kan man väl trycka ner i marken nu så blommar dom till nästa år?
Jag var också på loppisrunda igår..Vi var i Hardeberga och i Södra Rörum. Inte mycket att hänga i granen...
Ha det bra
Kram/Åsa

annika sa...

Häftigt med vaktelägg. Jo stockrosor fungerar här med.

Idag har vi varit på Grandagen å kikat på djur å ätit lunch med Alfreds dagiskompis. Mysigt!