onsdag 30 september 2009

VERKSTAD...

I går fick ett ryck och körde i väg till stoff och still och köpte tyg till nya sovrums gardiner...
och tyg till nya fodral på våra köks stolar.... så i går blev det verkstad vid dator bordet och i dag fortsätter jag .. de är rätt märkligt .. jag har dragit mig för dessa dynor i evighter.. måttet är så annorlunda att man inte kan löpa färdiga dynor.. och benvita blir rätt fort smutsigt med 3 svarta hundar....tvätta dom säger ni ...not de går inte ..de gjorde jag men fick tjata till mig 6 nya svin dyra dynor på möbelaffären för ett år sedan... Är det inte konstigt att de inte går att köpa dynor där man köpt stolarna .. man kan ju inte köpa nya stolar bara för att dom dynorna är smutsiga...
Har fått lite höst inspiration att pyssla ,, vill göra lite kransar .. får se hur tiden räcker till i helgen..
2 nätters jobb framför mig..massor att göra i helgen och sen är det på det 2 nätter igen på mån och tisdag... hu vad tiden bara springer i väg... men visst är det underbart att sommaren varit så lååång att det nu inte gör nåt att hösten och mörkert kommer...
Hund tur och en tur för att köpa band till mina dynor står på schemat... vila och träning innan plikten kalar kl 20.30 ..

rindu

1 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Pyssliga du.. Blir säkert kanonfint med nya gardiner och nya dynor..

Kransar har jag med tänkt att jag skulle ge mig på, har aldrig gjort någon, ja mer än midsommarkrans då, men tänkte att man kanske skulle göra en lingonkrans så småningom att hänga på ytterdörren..

Njut av tiden fram till jobb.. Jag jobbar med i natt..

Kram
Mia