lördag 26 september 2009

HELG..

För somliga ..
Och jobb för oss som har den lotten denna helg.... men så har vi ledigt i veckan när ni jobbar.. de e så jag måste motivera mig just nu.. jag är rätt less på att jobba helger och natt... efter 23 års slit inom psykiatrin 12 år på natten.. känns det att man vill vidare....
Jag vill jobba på dagen .. jag vill ha arbetskamrater .. jag vill ge av mig själv... vissa att jag kan nåt och har min kunskap kvar.. inte så att jag inte gör nåt på natten men det är ju ändå den tiden på dygnet som vi skall förmedla till våra brukare att man sover... Nu jobbar jag på ett boende med dubbeldiagnoser (läs;mest missbruk) och jag älskar mitt jobb och mina brukare men .... jag vill nåt mer.... får man lov att känna så?????
Nu skall jag iallafall köra och jobba .. lördag innebär lite mys och samkväm om det är nån som känner för det...kanske sitter jag där själv .. det vet man aldrig i förväg.. min natt kan blir ensam och lång...tur det finns blogg och facebook....
njut av er lördag .. det skall jag även om jag jobbar....

celebrate

6 kommentarer:

japp sa...

Joo..känner du så så ska du givetvis se dej om efter dagsjobb..
Inte tror jag att de finns mer jobb där neröver.. det är ju dock fler sökandes å svårare å få istället.
Har syskonbarn å annan släkt neröver runtom i sverige, å de har allt fått slåss me armar å klor för å få sig nåt. Här uppe tyckte de var lättare att få sig nåt.

Jo, nattjobbet de gör sitt.. har gått som längst 11 månader ständig natt, men då var det 5dgr i sträck ord. timmar varje natt.. långa skift.. enda dagen var lörd-söndag man var ledig.. fyyy farao.ALDRIG MER!!!

Nee, får se hur jag gör.. är rädd om de jag har..men vikten ska baskemej bort iaf.

Ha en fin jobbhelg nu.. så ska jag tänka på dej då jag sover.. nästa helg är det natthelg för mej.. sen ledigvecka..skönt.kram Helén.

Photo by Maria sa...

Klart du får känna så.. Jag har ju bara jobbat natt i ett år ännu så jag har inte hunnit tröttna på att jobba ensam men jag kan tänka mig att jag gör det efter några år..

Ha nu en bra natt..

Kram
Mia

Vitt o Vältummat sa...

Jag jobbade 11 år bara nätter i Taxiväxlar. När jag sedan sadlade om och började jobba vanliga dagtider på kontor med arbetskompisar och lunchraster och sådant så blev jag mycket piggare...
Det låter som om du har gjort ditt i din bransch. Våga ta steget och bege dig ut i ett annat arbetsliv..
Nu ska jag ta mig till Svalöv där det visst ska finnas ett loppis idag..
Ha det bra
Kram
Åsa

Hanna sa...

et är klart man får känna så, det måste kännas rätt för en själv.
Hanna

annika sa...

Klart du får känna så. Ibland behöver man röra på sig lite för att se, känna och tänka nytt. Förstår att du vill ha arbetskompisar. Det var det första jag insåg när jag gick på föräldraledighet....hur social jag egentligen är. Hahaha, man lär sig om sig själv hela tiden. Kram

pysseltanten sa...

Då kanske du ska ta chansen?...
Det är aldrig för sent att börja om...
Att jobba natt är ju ganska slitigt...
Helger o kvällar hör ju till när man jobbar i vården...
Själv trivs jag ypperligt med att jobba så...vara ledig mitt iveckan när andra jobbar...lovely...=))
Ha nu en härlig vecka...
Kraamizar Git