tisdag 1 september 2009

Höstskrud..

Idag är jag bjuden på lunch på landet.. ännu mer landet än vi bor...
Dagen till ära hade jag tänk att eftersom det är 1 sep och officiellt höst så skall mina älskade stövlar få lov att vandra i Sjöboskogen...
Kläderna är strukna ..
en söt klänning men virkad övertop och spets,
perfekta till ett par svarta tights och den varma sköna höst koftan
som jag längtat efter hela sommaren...
korgen som jag skall fylla med kvistar och grenar,
bär och annat kul står packad..
och vad händer .. jo det är redan nu 20 grader ut....
vilket iförsig är jätte skönt.. men lite snoppet...
stövlarna får bli i skåpet och ersättas med sommarskorna
koftan får hänga över axlarna ...
kanske blir det ännu en dag att spä på solbrännan...??
kanske är det den sista sommaren .. ???
för nu går det fort mot jul....
och så är det bara 16 dagar kvar till vi skall till tatueraren....
ha en bra dag mina vänner....

3 kommentarer:

pysseltanten sa...

Hihi...eller hur?...=))
Samma tanke här...HÖÖÖST..mmmm...
o så kollar man ut...HÖGSOMMARVÄRME...hihi...
strålande sol,o blå himmel...
Tja...koftan får nog vänta ett tag...
själv köpte jag myysiga UGGS i fredags, som jag längtar efter att sätta fötterna i..
meeen inte riiiktigt ännu...
Ha en fin dag...
Kraaamizar Git

Hannis sa...

Ska du tatuera dig?
Nyfiken blev jag=))

Här väntar jag på att få dra på mig nyinköpta Mc-boots!
Men njuter av att inte behöva paketera in fötterna på ett till.

Härligt att läsa dina tankar om bloggandet!

Kram Hannis

Ps.Jag länkar till dig

Photo by Maria sa...

Nu gäller det att ta vara på de sista dagarna som solen visar sig.. Dina stövlar kommer nog att användas så småningom och likaså din kofta..

Hoppas lunchen smakade..

Kram
Mia