torsdag 28 maj 2009

Duktig eller bara ren vilja?

Inte en bröd bit och inte ens en smula muffins har kommit innan för mina läppar trots att jag
bakat(läs bake off) 100 solrosbröd och bjudit på stora fina underbara vanilj och choklad muffins.. såna stora amerikanska....som jag bara älskar.. Nej jag har varit sååå ståndaktig...
inte bara idag utan snart i 4 veckor har jag ätit GI-NOLL. Dvs LCHF KOST..
mycket fett och proteiner och INGA kolhydrater..NÄSTAN..
Sten Sture Skaldeman hare tagit fram denna kost (www.skaldeman .se)
För han är det en livsstil men för mig är det en diet och sen blir det GI igen.. jag behövde bara bränna fett och det gör man det vill jag lova.. men hur man kan leva på grädde, smör ost, bacon och fläsksvålar??? inte jag... bacon och ägg är ingen hit till frukost..grädde i kaffe ännu värre men eftersom jag varit slarvig och lagt på mig några x kilo i vinter så var detta värt ett försök och 5,5 kilo på nästan 4 v är inte fel,10 cm i midjan ...
Jag håller ut tills vi åker på semester sen får jag se.... alla kilo ner är bara +..
bröd saknar jag inte ett du men frukt.......
Så på lördag blir det lite fusk..... jag säger bara jordgubbar!!!!!

4 kommentarer:

exklusivvardag sa...

Vad duktig du är! kram

Vitt o Vältummat sa...

Vad duktig du är!Jag har inte provat GI men jag gick med i viktväktarna i november i år för att gå ner och nu har jag gått ner 12 kg och blivit guldmedlem. Nu äter jag lite mer och räknar inte points längre. Jag levde på frukt..nästan-)
Tack för att du kom med tips till loppislistan!
Kram/Åsa

Photo by Maria sa...

Håller med de andra, vad duktig du är.. Jag kämpar med vikten här med men just nu fattas det en bit av motivationen men jag jobbar på och hoppas att det släpper snart..

Och jordgubbar kan man ju inte vara utan så lite fusk får du ju tillåta när det är av den sorten :-)

Ha nu en bra helg..

Kram
Mia

Växthusmadam sa...

Jag körde med GI ett helt år utan att gå ner ett gram! Viktväktarna är det som funkar för mig.... Men jag tror att GI kosten är väldigt bra för kroppen!
Växthusmadam