lördag 23 maj 2009

Välkomna in i mitt växthus...



















Nu börjar det likna nåt i mitt lilla växthus...Med för lite sömn,sol och vetskap om att det var många loppisar på gång i grannskapt,
en onda arm..( men det finns ju liniment och alvedon)och en längtan att få det klart.. om det nån gång blir klart i ett växt hus?!!
Så känner jag mig rätt nöjd i dag ...grusen var oerhört tung men med hjälp av Palle blev det så fint....
fint fynd på lions loppis..
8 mat tallrikar och 8 assietter i beige tung fin keramik...en aning brun ser lite antikt ut... 20 kronor som hittat...
Med våra fina tennmuggar blev det en vacker dukning ..
tycker jag....
Efter dagens slit blir det grillad korv med familjen i uterummet och
en kopp kaffe som iallafall jag ska inta i mitt växthus...
Palle och stora sonen Christoffer skall på viltsvinsjakt i Örkeljunga
... Tobias på brudjakt på min moppe !!! skulle jag tro ;-)
jag och lilla Alma får väl släppa oss till jobbet ännu en natt....medans Molli vaktar huset...


3 kommentarer:

Lillsyrran sa...

Fin fint i växthuset, jag ser fram emot att sitta där & dricka kaffe jag med... Vi ses syrran (nu känns det som om det är länge sen sist!!) Kram kram

Växthusmadam sa...

Oj så fint det börjar se ut! Det är väl härligt när det är precis så där sprillans nytt och man får börja inviga!!! Grattis till nya växthuset!
Växthusmadam

exklusivvardag sa...

Så fint det ser ut! Vad duktig du är :-) kram