onsdag 13 maj 2009

Underbara regn..

Så GöTT... !!!!!!
Det regnar ute och vi hann
precis komma hem från vår cykeltur hundarna och jag..Jag kom på att vi nu mera har en mopedburen son till och cylken stod där och bara tittade på mig...
ja,varför inte lika bara som en promenad.. men jag hade glömt hur backigt det är på landet.....gjorde gott i benen...!!!
Jag älskar sommar regn och det är sååå underbart doft..

Vilken tur det var just i dag det regna när jag var lite städ sugen..
jag hade bestämt mig för att hitta min tvättstuga!!!!
Jag brukar vara väldigt "städig" när jag gått av mitt pass,
det är så skönt att få undan så man kan bara vara sen....
Tvättstugan fixad, 2 garderober städad och alla golv dammsugade...
klar!!!och solen skiner igen vilken tajming... hinner ett varv i trädgården oxå..
Måste ta in lite blommor de tomma vaserna...

Sen är det boxning vad annars när det är onsdag??
säsongen börjar lida mot sitt slut, snyft..
och i dag har jag ingen sparringpartner, hon är på kurs... den rackarn..
får väl hitta nån annan slag påse!!!!
Hoppas att även idag som efter alla andra träningspass .. att mannen skall ha maten klar när jag kommer hem och är störthungrig...

Inget fiske i dag hoppas jag ...
I går for han till kanalen i Höllviken och försökte få några horngäddor
7 blev det.. Det är så gott att röka dom....
Var rädda om er....

4 kommentarer:

exklusivvardag sa...

Då kunde han ju kommit in på kaffe :-) När han var i Höllviken ju... Vad duktig du är med din träning! kramar

exklusivvardag sa...

Men har han inte varit här...? Men du har iallafall, det minns jag... nästa gång han ska ner ska jag berätta vart han ska :-) Må så gott!

Minne sa...

Javisst är det Claeshallen. Har inte varit där sedan de låg på Friisgatan i Malmö och det var tydligen 4 år sedan!!! Tack för dina snälla kommentarer. Det är så roligt att du tittar in hos mig och det är kul att höra att du blir inspirerad. Jag gillar din bild på den gamla pallen som du gjort så fint vid. Ha det gott. Kram Minne

LOPPISLIV sa...

Hejsan, visst är det härligt med ett regn också då och då, särskilt när solen tittar fram efteråt. Så duktig du är med träning, själv har jag alldeles kommit av mig, det är bara promenader med hunden som gäller just nu och lite yoga då och då. Fin bild! Kram Paula