söndag 10 maj 2009

Gratis Motion.

gör ett nytt försök att skriva mitt blogg inlägg från igår...
nåt havererade på vägen....

I Lördags morse funderade jag på KIBOX men min sparringpartner A kunde inte...
Nåt skivstångs pass fanns inte på nån Friskis anläggning på en Lördag..
Vad gör man börjar då??
jo man börjar rensa ogräs och tänker att när man är klar så springer man en runda med hundarna så har man fått motion den dagen...
Jag rensade ogräs i 4 timmar när jag väl började bestämde jag mig för att hitta gatstenarna i rabatten som jag la där för snart 5 år sedan när vi flytta in...jag grävde och grävde bar sten och skyfla ogräs...och ännu mer ogräs...jag fyllde en hel tunna med ogräs och kvistar.. hu vad ont det gjorde i armar och ben...nån hundtur blev det dock inte efter dom timmarna i solen och allt det jobb jag gjort.. ja nu är jag ingen pedant som tur är för då hade jag legat där ännu...
Jag hann även en runda i uterummet som vi kvällen(fre) innan suttit och njutit i med en god brasa och ett glas vin efter maten... jag byte krukor och satte ut en massa blommor som behövde komma på "grönbete"Sen blev det det en god middag på tu man hand i vårt fina uterum..

Idag röjde jag ut en skänk som skall flytta hem till C... och sen satte jag in en annan byrå...
Det blev så fint och platsen blev en aning större...
En kopp kaffe och solstolen har jag roat mig med i eftermiddags.. bara latat mig..så gött....

Ha en skön söndagkväll i solen .. njut vi kanske inte får se den i morgon...

Detta är solsken för mig.......



kram Nettan

1 kommentarer:

Camilla sa...

Nu kan jag läsa utan problem, vet inte varför det inte gick igår! Kan jag ha glömt mina brillor?
Tack för byrån, den kommer att bli kanon! Och såklart för det goda kardemummakaffet i kväll på vår kvällsvisit// Kram