söndag 17 maj 2009

Söndagens dagsverk..





















Nu börjar det likna ett växthus ...bara singlen som jag skall ha på markduken saknas...
Idag har jag tagit det lilla lugna, kände att kroppen behövde vila efter all sten jag bar i går...
En kik in i det halvfärdig växthuset...
Mina tomat och physalis väntar på att få flytta in..
Idag har jag sått vallmo..pumpor och planterat paprika...
Det är så kul... skulla kunna "bo" där ute...men lite väl kallt :-)
Även skärmaskinen är i dag målad och placerad på mitt fina symaskins bord..
Inte ett uns gult fult kvar, bara vit och svart...
och så fin... tycker jag iallafall....

Igår var det Slagerkväll hos Ak & Peo som vanligt bjöds det på underbart god mat..
Tack.. Det blir svårslaget när det är vår tur att fixa middag till er nästa gång..
Och så vann ju fel låt!!!!!!

Nu vet jag vad jag skall bjuda på nästa gång vi ska ha SPAKVÄLL...

Så var helgen slut kan inte förstå hur snabbt den springer i väg...


5 kommentarer:

JonteJenna sa...

Mums, det ser vi fram emot// Kram, kram ;O)

exklusivvardag sa...

Så fint växthuset är/Linda

Anonym sa...

DÅ VILL JAG OCKSÅ KOMMA MED, HIHIHI....VI SES PÅ TISDAG/ NINA

Anette sa...

Vad fint du har gjort.
Ha en fin dag

kramar @nette

Helena sa...

Hej! vad fint du har i ditt växthus! Ha en fortsatt skön måndag! Kram Helena