onsdag 4 november 2009

Snö och halka..

och jag som inte skot om min bil...tur att man har...med 4 hjulsdrift ...
fast jag hoppas att snön är bort till i morgon...eller att jag snöar inne ...till helgen.. :-)
Tobias ringde hem från skolan och var överlycklig för att de snöade...
Ooppps han är 15 år och vill ha snö....
Första året vi bodde här snöade vi inne,så mycket att vi kunde ta fönstervägen ut från framsidan och de vill jag inte vara med om mer.. dom andra 3 vintrarna har vi under minst 2-4 dagar haft så mycket snö att vi inte kommit till jobb.. vilket är skönt men nja... jag jobbar nog hellre än har snö..

Lite snöbilder till er som längtar......klicka på bilderna och få riktig snö känsla..
Bilerna är tagna 2005 tror jag ..första vinter som vi bodde på landet...
ville vi bara tillbaka till Höllviken.. men nu har vi vant oss..
eftersom vi bor högt uppe på en backe så blåser det alltid och där av all snön...
rindu

5 kommentarer:

Jeannette sa...

Hej du!
Jag tycker nog att snön kan vara så långt borta som möjligt, tycker inte alls om det här vädret.
Jag vill ha sol och värme.
Vi åker till Thailand i jan... så det ser jag fram imot det är det som håller en uppe när vädret är som värst. Kramar ha en fortsatt bra vecka

pysseltanten sa...

Åååh...myyyyyys...hihi...
Vi brukar OXÅ bli insnöade...bor ju oxå ganska långt ut på landet, med åkrar på alla håll..vilket innebär att det FYGER igen...
Fick skotta mej igenom en vall på ca 1 meter, ca 500 m hemifrån, när jag jobbat kväll för ca 2-3 år sen...
Så visst..håller med dej till viss del..
Snön är fin, när den ligger där den ska..o inte flyger omkring....=)))
Kraaaamizar Git

Jeannette sa...

Hej igen
Tack för inläggen i min blogg :) Bor dina föräldrar i Thailand eller? och var bor dom då
Vi åker till Ao Nang, vi var där i Januari i år och trivdes jätte bra där. Så nu åker vi en gång till dit. Kramar från mig: Nette som jag kallades som barn/ ungdom

Jeannette sa...

Hej igen
Jodå du kan hitta mig där, vi är ju en del som kommer från måbra som är vänner där leta på mitt namn fast ö i stället för o på efternamnet . Vad söker jag dig på för namn då?. kramar

annika sa...

Man kan ju undra vem som bor i Norrland :) Kram