tisdag 6 oktober 2009

Läs och ta ett beslut..

Igår fick jag ett mail av en f.d kursare sedan jag gick min zontarapi utbildning för nåt år sedan
LÄS:VACCINERING..
SKRÄMANDE... Jag har i alla fall tagit mitt beslut innan jag läste detta... men nu blev jag 1000% övertygad..
Hur kan man bara göra så mot oss... och alla barn.. är det inte bättre att få influensan och ta sjukdomen symptom på vägen...
du kan tom få alla symptom som biverkningar....
visst för sjukdomen med sig en massa följd sjukdomar ... MEN det är det ju ingen som vet på nån sjukdom....
fundera....varje människa gör sitt val... för de måste man ...
kram nettan

3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Du har länkat ordet vaccinering men det går inte att få upp :-(

Jag har nog oxå bestämt mig.. Att inte vaccinera mig.. Jag fick ett brav från min arbetsgivare idag om just att vaccinera sig, de vill att man skall göra det eftersom man jobbar med det jag gör.. Men jag jobbar med en person, hon kommer att vaccinera sig.. Jag har aldrig någonsin haft influensa så jag hoppas på det bästa i år med :-)

Ha en bra dag..

Kram
Mia

japp sa...

Heeij.. usch, jag e nog inte sååå insatt i de där med vaccineringarna, å influensan har jag inte heller haft så ofta, så det blir nog INTE nåt för denna familjen..inga sprutor iaf.

Tuuusen tack för dina gooa ord.
keramiken har jag hållt på med i över 22 år.. ingen egen verkstad, men har gått samma kurs i 20 år, å en annan de 2 första åren.. jag bara ÄÄÄLSKAR keramiken.

Så du gillar Katarina K.s saker.. hon är "tremänning" med min guube... hennes mamma är ju me en av Piteås stora keramiker, konstnärer.. duktiga är de båda.
De har ju turen me å kunna sitta när de vill å dreja å jobba.. å jag har bara 1gg/v 10v/termin ..
så man hinner tyvärr INTE göra såå många saker varje gång.. å mycket har man gett bort eller sålt till andra..men det är ju såå kul.

kanske du skulle testa en keramikkurs.. det är ju jättekul.. vi har alltid nån nybörjare varje år.. de är superduktiga för å vara nybörjare.

Hoppas du får en finfin dag.. här skiner solen å jag ska försöka klippa gräset i em.. ha de bra.. kram Helén.

Hannis sa...

Nu gick det att läsa.
Jag ryser!
Tycker informationen om vaccin är jäkligt liten över lag och inte känns det bättre när man läser det där!

Hur gjorde jag när jag bytte bransch...
Blev så less på att jobba i motvind.
Den gruppen jag jobbade med for så illa i systemet(Du förstår säkert vad jag menar)
Och det kändes som att ingen lyssnade eller ville bekosta en schysst vård för dom.
Så till slut sökte jag ett jobb som trafikledare på taxi.
Jag var livrädd!
Trodde inte att jag kunde något annat än vården men det jag lärt mig i vården visade sig vara det bästa.
Nu jobbar jag inte inom taxi längre men en annan transportbransch och har samma nytta av min erfarenhet där.

Tror ofta att man som vårdpersonal underskattar sina kunskaper.
Men det finns inga som är så bra på att ta människor av alla dess slag, ha flera bollar i luften och organisera som vårdisar!

Blev en hel uppsats det här=))
Det var inte meningen men jag går i gång i bland!
Kram Hannis