torsdag 8 oktober 2009

Loppis och vardgaslyx...

Idag har jag varit på loppis i Hörby.. världens ände för mig tycker, men det var värt ett besök ÄVEN om jag i dag inte gjorde några inköp så vet jag var jag skall åka nästa gång jag behöver nåt sånt där som man bara inte hittar nån annanstans...
Att jag inte handlade i dag beror på att min väninna hade sett en jätte fin kaffekopps servis när hon var därför nån vecka sedan och gått ett pris på den150 kr.. men i dag ville han ha 600 kr.... då blev jag tvärsur och sen vill inte jag shoppa mer.. även om där var massor av roliga saker..En annan gång blir det nog shopping av .. jag är inte så långsint....;-)
Lunch ute på en vägkrog... mys... sen hem till M och åt äpplekaka..( gjord på fiberhavre och lite socker) såååå god fast att den var sund!!!!
Lottlös gick jag dock inte i dag för jag fick jätte fina glasmanchetter till lampan i vardagsrummer (som Palle fick för ett tag sedan... )Nu slipper vi ha stearinet droppandes på bordet...
Tack M för en mysig dag...och manchetterna..
Nu blir det en kopp te i soffan och sapppande på alla kanaler ... jag är kung över kontrollen i dag..
Ingen är hemma.....
För mig är detta en dag av lyx...och ALLA pengarna kvar i börsen...

3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Vilken sniken en som höjt priset.. Då hade jag med blivit sur..
Men det låter ändå spännande med den loppisen så nästa gång har du säkert en massa med dig hem ;-)

Ha det gott i soffan och sappa lugnt..

Kram
Mia

Vitt o Vältummat sa...

Konstig prissättning...Beror väl på gubbens humör...Jag ska i alla fall försöka komma dit. Hoppas han är på gott humör:-
Kram
Åsa

Inspiration i vitt sa...

Guuu så störande att priset plötsligt var annat.
Annars är ju loppis det roligaste som finns att gå på.
Kram på dig/Ingela.