onsdag 7 oktober 2009

Nattarbetande lyxhustru...

Jag är så glad att jag inte behöver vakan på morgonen och fundera på vad jag skall göra i dag...
Tänk att få frukosten serverad , maten lagad, huset städat och bara själv glida runt och vara i vägen .. eller ännu värre behöva ränna runt i affärer och köpa en massa onödiga kläder och prylar..
Var mannen till handa hela tiden .. reta sig på tjänstefolket som inte gör som man vill ha det...
Tänk att ha huset full av massa tekniska prylar och garaget fullt av bilar som bara står... som leksaker...
Nej tacka vet jag mitt "LYXHUSTRU" liv .. som nattarbetare....
Med mycket egentid ... tid till hem och familj(städning) , träning och shopping(läs då matinköp)..
Jag tror inte man blir gladare av en massa pengar och lyx i överflöd..
kärlek och vänskap är de man mår bäst av..och de vet jag att jag/vi har i överflöd...
Men visst jag tackar inte nej till lite extra pengar då och då.. nån som rycker in och hjälper mig med tråkig städning... mm mm men jag vill inte att de skall vara vardag för då är det ingen lyx...

8 kommentarer:

Helena sa...

Hej! Vilken fin blogg du har, kikar gärna in hit igen. Tur att du hittade min tävling så jag hittade in hit! Jag håller med, lite lyx ibland men inte för ofta. Lagom är bäst! Kram Helena

Photo by Maria sa...

Nä det där lyxlivet som finns i Hollywoodfruar skulle inte jag heller vilja ha.. Visst lite mer pengar att röra sig med så vi kan renovera klart huset lite snabbt och kunna ta med barnen på en resa hade ju inte suttit fel.. Men jag är glad över mitt liv idag med fantastiska barn och en underbar sambo..

Kram
Mia

pysseltanten sa...

Gokväll Nettan...=)))
Japp...här har du ytterligare en HÅRT arbetande lyxhustru...=))
Neeeh...skulle faktiskt inte vilja vara som dom där...
Gillar att stå med båda fötterna på jorden...=)))
Ha en myspysig kväll...
Kraamizar git

lovefriidrott sa...

Hejsan, så fin blogg jag hittade här då:)

Så sant det du skriver kan bara hålla med till 100%.

Läskigt det där med influensavaccinet:(
Nej jag hoppar nog över vaccinet.

Återkommer snart
Kram Sari

lovefriidrott sa...

Hejsan, så fin blogg jag hittade här då:)

Så sant det du skriver kan bara hålla med till 100%.

Läskigt det där med influensavaccinet:(
Nej jag hoppar nog över vaccinet.

Återkommer snart
Kram Sari

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej, vad kul att hitta in till dig!!
Så bra du skrivet, o så sant!!!

Kommer nog förbli fler ggr!!!

kramis Millis ♥

Gårdsromantik sa...

Så kloka tankar - lite lyx då och då gör susen:-)

Kram Maud

Hanna sa...

Jag håller med dig.
Hanna