söndag 15 februari 2009

Idag vaknade jag med hjärtklappning. och detta vet jag kommer när min inre stress är på väg tillbaka.. 4 nätter sen var det kört..
jag skall nog inte jobba natt mer...jag kommer aldrig i rytm.. men man är ju så inkörd på all ledig tid man har. och den vill jag HA..
Iallafall jag steg upp skulle ju i väg och serva bilen i Malmö. 9.30 senast på Persborg... 9.10 var jag där och ingen lånebil hade han till mig trots han lovat.... inte var det lönt att sätta sig på en buss till Klågerup för 3 timmar.. jag hade bara hunnit hem och vända... jag tog dom stora stegen mot Monbijougatan... mitt jobb..vem går dit frivilligt en ledig dag.. jo jag och det var nog tur i oturen för där behövdes jag verkligen idag... En Hemlös men hund hade hittat till oss. eller hittat till en av våra boende,bara de att hunden var så vansköt att det var tårar i mina ögon...en 12 årig cockerspaniel som hade både loppor,fästingar ögon med var så den knappt såg nåt senare slog det mig att han kanske inte såg nåt alls .. han bara pep och skakade .. tovig som en ryamatta... jag kan skriva i evigheter.... elände..... jag är helt skärad.. ringde polis,
djursjukhus,djurskyddsinpektör.mmmm inget kan man göra.....Djurskyddsinspektören skall ringa oss på måndag får se vad som händer....Så dammen i fråga får sova ute även i fortsättningen för hennes statsdelsförvaltning kan inget göra när hon har hund...finns inga boende som vill ha henne med hund.. och det finns inga boende för den delen heller.. hon är inte missbrukare.. bara en som kommit fel i samhället..
nån som vet nåt är jag tacksam...
maila mig gärna..annorlundafotter@telia.com
nog om detta när jag väl kom för att hämta bilen.. jag gick hela vägen tillbaka dit oxå för att rensa hjärnan..13.000 steg på bara att jag inte fick lånebil...
Servicen skulle vara gratis och lampglaset han skulle lag skulle kosta 1950 kr men helt plötsligt kostade det 2500 kr...
vet ni nån som gick i taket??? tur jag hade lappen med priserna han gett mig per telefon med mig....
Väl hemma tog jag tag i omplaneringen av mina blommor.. allt för att skingara tankarna om den stackars hunden..
nu har jag pratat med jobb 2 ggr och vänt det med 1 väninna och mannen,
inte ett dugg klokare bara så ledsen och arg att en hund skall behöva ha det så här...
huvudvärk hade jag innan .. gissa om den kommr att vara hela helgen....???
nu blir det ett glas vin för att lugna nerverna....

var rädda om varann.. och djuren....♥

0 kommentarer: