söndag 22 februari 2009

Usch bara blask...

I natt när jag la mig vräkte snön ner och jag såg fram mot en långtur med hundarna när jag vaknade.. men ack bara blask... gick knappt att hämta tidningen utan att sätta sig på den bredda delen av kroppen.... men skam den som ger sig .. när jag röjt och fixat lite så tog jag hundarna och möte Anna i byn och så gick vi gata upp och gatan ner,snacka om att ha sett Klågerup...
Väl hemma en god lunch och sen hamnade jag , ja gissa.. vid datorn...
jag har sett en blogg om silverlera och nu hade jag tid att leta efter detta... leran är kanon fina att göra smycken i och billig men ack så dyr brännaren var och vem har en ugn att bränna 800 g i???inte jag iallafall.. nu får jag väl hitta nån kurs och lära mig innan jag investerar i allt detta...
För nöja mig med silvertråd tillsvidare..
I morgon när jag varit hos tandläkaren blir det en tur till PANDURO..
Soliga kramar!!!

1 kommentarer:

Odi et amo - Jag hatar och älskar sa...

Du behöver inte en ugn utan det går bra med en gasolbrännare tror jag det heter. Köp boken Skapa i Silverlera (Häftad) av Siivonen, Anna där kan u få bra tips om hur du kan göra silvergrejer hemma utan en massa dyr utrustning.
Kram Joanna