söndag 15 februari 2009

trettondagen... som vanligt denna dag så är det kallt halt och blåser..
det var inte så många år sedan Gudrun drog fram denna dag
året där på snö och i fjol blixhalka.... och dagen är ju inte slut....
jag brukar jobba denna natt så därför vet jag hur problematisk denna dag brukar vara..
men i år blir det soffan ett glas vin och Eva Rydberg... PÅ TV...
Palle sak laga en god middag med hasselbakspotatis och rådjursadel
men först skall dom göra klart i Hallen . nu är det"fusk"balkar på gång i taket...

Imorgon börjar Chrille skolan så det blir till att sätta väckar klockan...:-)
snart är vi åter i vardagen...fast Palle och Tuben är lediga till den 12...

Just hem kommen från en lång tur i kylan det snöar lätt ..
lyssnar på en bra ljud bok så väl hemkommen tog jag en vända med hundpåsar!!!! inget kul jobb...
i trädgården och sen röjde jag av bara farten bort allt mitt pyssel från uterummet.. grane och kransar mm
skönt....nu väntar vi på lite värme så att man kan börja inta detta underbara rum...

Nu blir det en varm dusch och soffan med ljudboken...

kramisar......................

0 kommentarer: